Hola Buenos Aires! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Anneloes en Tom - WaarBenJij.nu Hola Buenos Aires! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Anneloes en Tom - WaarBenJij.nu

Hola Buenos Aires!

Door: Anneloes en Tom

Blijf op de hoogte en volg Anneloes en Tom

26 Januari 2013 | Argentinië, Buenos Aires

Hier is hij dan: ons eerste verhaal uit Zuid-Amerika over de metropool Buenos Aires (BA). Metropool is bijna een understatement want wat is deze stad groot! We zijn hier nu 1,5 week en dit is langer dan in eerste instantie gepland. Op de eerste dag van onze reis kreeg ik (lees Anneloes) een telefoontje van de huisarts met het bericht dat ik medisch nog wat zaken moest laten onderzoeken. Niet echt een bericht waar je op dag één op zit te wachten. Aan de andere kant waren we blij dat het bericht nu kwam aangezien we in een grote stad verblijven en we dus snel konden handelen. Dit hebben we direct gedaan en gelukkig kwam gisteren het bericht dat alles in orde is en dat we verder kunnen met onze reis. Het is een heerlijk gevoel dat de wereld nu weer aan onze voeten ligt en we verder kunnen met plannen maken. Maar goed terug naar BA.

BA kent geen lijstje met hotspots. Natuurlijk is er het graf van Evita en is er de Obelisk maar hier houdt het dan ook wel een beetje mee op. BA is een stad die zich kenmerkt door leuke wijken en om de stad te leren kennen moet je daar doorheen wandelen. Dit dan ook precies wat wij de afgelopen dagen gedaan hebben.

Zomaar een dag van ons in deze stad:
Gewekt worden door de zon die door de gordijnen schijnt van ons appartement in de wijk Palermo. Verse broodjes halen bij de bakker om de hoek. Even een uurtje in de zon liggen bij het zwembad op het dak van het complex. In de middag struinen door één van de wijken van de stad. ' S avonds rond 21.00 uur aan tafel bij Las Cabras voor een heerlijke steak en goede fles wijn.

Als men ons nu zou vragen hoe we deze stad zouden omschrijven dan zouden we zeggen dat BA een kleurrijke, bruisende en afwisselde stad is. Er zijn prachtige straten met gigantische bomen en er zijn veel parken. Nieuwe en oude gebouwen staan door elkaar en chique en arme wijken wisselen elkaar af. Af en toe loop je ineens in een drukke straat tegen een klein kerkje aan. De stad heeft veel shoppingcentra maar ook zijn er knusse wijken met kleine hippe winkeltjes en op elke hoek terrassen. Daarnaast is het een dure stad met een onlogisch openbaar vervoersysteem. Tevens is het belangrijk om je muntgeld te sparen aangezien daar een tekort aan is en je alleen daarmee in de bus kunt betalen. We zouden ook zeker vertellen dat je er heerlijk kunt eten en drinken (met drinken bedoelen we dan natuurlijk wijn) en dan voornamelijk in de wijk Palermo. Onze aanraders zijn Resaurant Las Cabras waar je voor heel weinig geld heel goed kunt eten en waar de porties bovendien gigantisch zijn. De beste steak hebben we gegeten bij Don Julio.

Na 1,5 week BA zijn we wel toe aan de volgende stap. Morgen stappen we voor 18 uur de bus is om vervolgens uit te stappen in Puerto Madryn. We gaan dus richting Patagonië.

Het besef dat we een jaar weg zijn uit Nederland is er nog niet echt. Het is nog steeds een onwerkelijk idee dat we zo lang precies kunnen doen waar we zelf zin in hebben maar dat dát een lekker gevoel geeft is zeker!

Hasta Luego!

• 26 Januari 2013 - 22:47

Chantal:

Heej lieverds!
    Mijn god, de blog is kort maar O ZO KRACHTIG!! :D Spontaan een glimlach op mijn gezicht, een beetje jaloezie in mijn lichaam, maar vooral genot van het feit dat jullie zo genieten met zijn tweetjes op reis.
    De foto's op facebook logen er ook niet om; jullie hebben het de eerste 1,5 week super gehad daar!
    Fijn dat je gezondheidszaken ook in die tijd geregeld zijn lieve nicht, en met goede uitslag.

Op naar de volgende bestemming zou ik zeggen en BLIJF GENIETEN!!!
    Liefs vanuit wit Finland,
    Chantal

• 27 Januari 2013 - 11:28

T.ing:

leuk verslag, leuke foto's, goede indrukken!
    en nu 18 uur in de bus... wow...
    doen jullie straks wel de pinguïns de groetjes van mij?!
    dikke kus en liefs!

• 27 Januari 2013 - 11:32

Kitty:

Lieve Tom en Anneloes,

Hartstikke leuk, jullie eerste reisverslag. Met de foto's erbij geeft het een heel goede indruk hoe BA is.
    Lekker luxe hoor, lekker eten, terrasjes, zwembad..... Geniet er maar van.
    Dat was wel even schrikken zeker hè met dat bericht van de arts uit Nederland! Heel fijn dat alles goed is. Voel je je ook goed Anneloes? Ik hoop het van harte.

Ik hoop ook dat de reis richting Patagonië goed verlopen is.

Ik kijk alweer uit naar jullie volgende bericht.

Liefs,
    Kitty

• 27 Januari 2013 - 15:12

Joost En Marte:

Lieve Tom en Loes,

Net jullie verhaal samen met Joost gelezen. Beiden super enthousiast en ook een beetje jaloers ;) kort, maar krachtig verhaal en de foto's zijn een prachtige toevoeging daarop. Vervelend dat jullie een onverwachte start hadden, maar gelukkig is alles goed. Geniet er nog van en succes met jullie 18 urige bustrip.

Heel veel liefs,

Joost en Marte

• 27 Januari 2013 - 20:50

Tante Sas:

'n Pak van m'n hart dat jullie je reis gewoon weer kunnen vervolgen. Ik pak er Googlemaps maar eens bij om te zien wáár jullie precies naar toe gaan.
    Zo leren wij, in een ontdooid Geleen, ook weer wat meer van de wereld!
    Tot de volgende keer!
    Groetjes en een stijve pakkerd, tante Sas

• 27 Januari 2013 - 22:17

Hans Rietje:

Lieve mensen,
    Veel punten van herkenning . We hadden graag een rondleing gegeven . Busreis naar puerto madryn is andere koek dan een busritje hier! Geniet van pampa en patagonie. Unieke landschappen. Hoe is het met de Spaanse taal?

• 28 Januari 2013 - 09:49

OMA Uit Sittard:

LIeve Twee,
    Wat een spannend begin,maar jullie hebben het goed opgepakt.Heerlijk zo!n goede uitslag.Nu alles vergeten en genieten.Het verslag was heel interressant en duidelijk.Ik hoop,dat de busreis niet te vermoeiend was.Denk vaak aan jullie Heel veel liefs OMA

• 28 Januari 2013 - 15:51

José Brouwer:

He schatjes, wat heerlijk om jullie eerste reisverslag te lezen en wat goed om te horen dat alles goed is met je gezondheid Anneloes!
    Heerlijk om alles via jullie nog een keertje her te beleven :-)
    Super gave foto's, dank jullie wel.

Geniet iedere seconde van alles dat je meemaakt en van elkaar!
    Liefs José

• 31 Januari 2013 - 16:17

Floris:

Hallo hebben jullie het luek daar?regent
    het bij jullie?en waar zijn jullie nu liefs floris

• 03 Februari 2013 - 23:00

Caroline Evers:

Hoi lieve Anneloes en Tom,
    Super, zo'n leuk verhaal uit Buenos Aires! Ik zie jullie al genieten van de Argentijnse biefstuk en heerlijke wijn op terrasjes. Fijn dat het bericht op de eerste dag toch positief was. Wat een vervelend begin... Maar nu maar volop genieten en avonturen beleven! Geniet ervan! Liefs van Caroline